Tävlingsnerver...

Nu har pirret börjat, den där nervositeten som ställer alla frågor. Hinner jag? Blir jag klar? Håller det? Ska jag göra så? Hur är dom andra? Spännande. Min första tävling. En lång väntan en dröm som blir sann. Det är ingen stor tävling men min första och det betyder mycket. Även om jag har en grym tävlingsinstinkt och har vunnit mycket med hjälp av psyket så fungerar det inte riktigt med den här sporten. Det gäller att behålla lugnet och möta var ny kurva med respekt. Tar man i för mycket går det lätt fel. Gäller att hitta gränsen och sen inte ta sig förbi den.

Blev en lång dag igår med. Efter jobb fick man lämnat in däcken och fälgarna som ska krängas. Jag fick hämtat min diskmaskin som så fint gav mig någon timmes jobb idag med eftersom ingenting passar och man vill ju inte att det ska läcka. Fick med några lådor med. Man har helt enkelt mer skit än man anar. Fick lastat av allt i längan på gården. Tog fram min slipduk och mattade ner resten av lacken på bilen. Maskeringstejpen fick göra sitt idag med. Lite kvar att maskera idag sen är det dags att ta fram sprayburkarna. Oyes. Blir en ruggigt lång dag idag känns det som. Men vill man vara fin får man inte sova mycket ibland.

Sovkompis! Har ni hört det uttrycket mina tre kära läsare? Det verkar som man hittat på något nytt till er. Jag hade en en gång i tiden. Sov enbart ihop, ja vi hittade ju på en hel del till. Film, fika, festa osv. För er singlar som saknar någon bredvid så kan jag bara tipsa om det här. Hitta en sovkompis. Ger så mycket faktiskt. Man slipper känna sig ensam, man får en del trygghet och stärker vänskapsbanden till max.

Nä nu får jag ta och sköta mitt här. Have a nice day


Kommentarer
Postat av: alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE

sv: hihi så sött :) Mjo kanske kan gå i olika faser med hur diciplinen är ? :P



Ååh laserpekare tycker även katter är jättekul:) Min katt älskar det! :)

2010-04-21 @ 07:05:07
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Maria Ulmefors

Men vad skönt att du kom iväg för att göra något annat istället. Vi övervägde köpenhamn också, men det lät inte alls lika lockande när man började jämföra med malta. Nu i efterhand ångrar jag mig dock.. då köpenhamn är en jättemysig stad :/

2010-04-21 @ 13:13:07
URL: http://mariiaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0