Grädden...

Sov ut idag, vaknade ett par gånger innan jag steg upp vid 1530. Härligt när man bara kan skita i det och somna om. Äsch en timme till. Måste få upp min rullgardin så det är mörkt under dagarna när jag sover efter "hårt slit" nattetid på arbetet.

Tog mig en tur med Bitchen idag och herregud vilken skillnad, att jag inte gjort det här innan. Fick vispat grädden en del med och nu skjuter hon på riktigt bra, ska dock fortsätta laborera med inställningarna så vi får det helt hundra. Svänger runt på en femöring med. Gick en äldre herre längs med vägen, ni vet en sådan sur gammal surgubbe som hatar allt och alla. Han tog fram sin mobil och skulle fota framifrån sen tog han en bild bakifrån. Nästa gång jag kom förbi så körde jag riktigt sakta och vinkade och då tittade han bara surt på mig. Mest troligt filmade han väl och skulle ha regnumret. Tji fick han för jag har varken fram eller bak.
Grannarna som sysslar med folkrace stod och tittade på med värsta leendet när jag susade förbi fram och tillbaka. Sådana grannar gillar vi.

Nu är det tomt och ensamt i stora stygga sängen igen. Bara ett starkt snarkande från golvet, lilla Nira som drömmer sina drömmar. På något sätt är det jäkligt märkligt alltihop som hänt. Känns som att man inte finns i sin kropp utan bara iaktar på avstånd. Är väl visserligen så det är tänkt med den här pausen, att bara låta livet flyta förbi obemärkt. Hitta rätt stig om det nu finns någon sådan för att sen njuta på allvar. Jag njuter redan nu av friheten på landet, luften och tystnaden. Det är härligt, jag ser livet som något värdefullt numera.


Kommentarer
Postat av: Hon den där... ;)

Men håll med om att om man tänker efter är det ganska spännande att ha hela framtiden framför sig, och inte ha en aning om vad som faktiskt kommer ske... :)

2010-05-18 @ 20:16:01
URL: http://wasted.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0