Den utmattade kroppen...

En hel vecka flöt förbi med rödsprängda ögon och huvudvärk. Men för omväxlings skull blev jag klar i god tid. 6 timmar före avfärd stod bilen på transporten färdig för avfärd. Så god marginal har jag eller rättare sagt vi aldrig haft. 1,5 vecka att bygga om en hel ljudanläggning innan vallåkra träffen, från 2 sits till 4 sits? 1 timme innan dom öppnade skruvade jag i sista skruven och begav mig dit. Året efter, stressmeckade så mycket för att kunna köra uppvisning på vallåkra. Slängde med våldsam kraft verktygen i golvet klockan nio på morgonen och körde hem och sov 24 timmar.  Men den här gången? 6 timmar före var allt klart. Härlig känsla.

Var en helt underbar dag förutom att tröttheten var påtaglig. Tog ett tag att vänja sig vid bilen och banan men det blev bättre och bättre. 3 repan i kvalet gav kopplingen upp. Det är inte så kul att ligga enbart i 2ans växel och försöka köra brett på varvstoppen banan runt utan att kopplingen skulle slira. Gick vidare och 10 minuters stressmeck senare gick bilen som en dröm. Bitchen och jag som ett gemensamt helvete. Fick bra med beröm för min fina körning i andra kvalet. In med bilen i depån för att se resten köra. Däckskrik och en bil som går på fel håll PANG rakt in i däcken. Efter en 20 minuters sanering körde övriga klart. Sen står man där framför högtalarna helt hundra på att man gått vidare. Tjoff där rök en av dom bättre förarna och alla tappade hakan tjoff där rök jag och alla tappade hakan! Bilen som placerade sig i däckhögen gick ju givetvis vidare. Rätt bra när en av domarna har byggt bil åt det teamet. Nä domsluten idag borde kastas i papperskorgen och eldas upp. Rätt förare vann dock allt.

Var i övrigt en fantastisk dag, jag är hel nöjd, eller rättare sagt jag blev helnöjd med körningen och bilen känns verkligen helt rätt just nu. Lite finjusteringar kvar och en svetsad diff så är vi tillbaka på noll men men bara att lära sig hur beteendet kommer bli då.

Måndagen ska bli en bilfridag tänkte jag. Sen är det på det igen. En gammal jänkebil ska titta in i ladan och den ska vi få liv i. 3 veckor tills nästa körning för min del och biltransporten måste byggas om. Livet är fantastiskt!

Ensamheten börjar kännas av nu, måste ut och träffa folk, festa till helgen kanske? Låter som en plan.
Nä nu ska jag sluta vara tråkig här och fortsätta med mina projekt.


Kommentarer
Postat av: alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE

sv: hehe jo rosa var de ja tänkte faktiskt :D <3

2010-04-26 @ 23:12:04
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0