Countdown...

Den här morgonen var en underbar fröjd faktiskt. Solen sken över dom gula fälten och jag tog mig tiden att avnjuta en skål flingor med bär i ute på verandan. Så härligt. Även om klockan var kvart i fem på morgonen. Så tyst så stilla. Bara fåglarnas glada kvittrande. En kort känsla och doft av sommaren. Låt den komma, vi behöver den.

Idag står det, förutom skruva bil, träning på schemat. Jag funderar skarpt på att köpa mig en våg och se hur snabbt det går för mig att komma upp i matchvikt igen. Jag har fått höra det för mycket nu, gränsen är nådd. Viljan och glöden är tillbaka. Glöden som tvingar en att göra saker man egentligen inte orkar, glöden som får en att passera gränser man inte trodde var möjligt. Ska försöka att inte överanstränga mig den här gången, ta det i en lugn och maklig takt så man inte förstör allt man byggt upp för att man ligger i sängen en vecka och är sjuk.

En tanke slog mig rätt hårt igår. Jag måste utomlands och det snart. Tankarna går mot Grekland, mot Grekland med dig! En så nära vän som ändå är så långt borta. Distansen till allt, distansen som får mig att le. Ditt underbara sätt hade förgyllt min vecka, stärkt min glöd. Bort är något jag behöver, bort från allt.

Countdown 5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0