Time ticking...

Nu känner an sig lagom nöjd. Städat hela lägenheten. Vilka grisar Jocke och jag är. Var inte en dag försent som det blev städat här. Nu ser det beboligt ut. Golvet i köket har inte blivit städat sen januari eller något. Skitigt? OYES. Nu är där undanröjt från allt byggmaterial och golvet ser dagsljus igen för första gången på månader.
Luktar mat här nu med, Jocke som är igång och lagar något halvfabrikat till oss. Ska bli gott, inte för att jag är hungrig men lagad mat är god när någon annan gör den, oftast bör väl tilläggas.

Tiden tickar ner nu, nu räknar man timmar. Sitter här och ler med hela huvet, känner fjärilarna i magen, fnissar lite för sig själv för att man känner sig som man gör. Underbart. I morgon är dagen med stort D då hon med stort H kommer. Ögonblicket när vi ses för första gången igen kommer vara något magiskt, tiden kommer stanna och lyckan kommer rusa genom en som en blixt från himlen. Få känna närheten, doften, skrattet och gemenskapen oss emellan. Som vi känt varandra i ett tidigare liv.

Nu ska jag ta lite mat. Sen kallar duschen på mig och nira. Bägge luktar skunk...


Cheers!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0