Pausen...

Då har man tagit sig en paus från livet som det bör vara. Från stan och ut på landet. Definitivt det bästa som kunde hända. Mycket att stå i och mycket att göra men det kommer vara värt slitet. Finns det något som heter evigt tacksam så kommer jag vara det längre. Finns inte många vänner som dig. Tack!
Den busiga lilla krabaten leker livet. Mycket att nosa på och mycket att förstöra, ett par planter uppdragna med rötterna är ju bara kul eller varför inte bita av barken på ett träd? Går bra tills husse ser. Men kul har hon.

Ibland faller livets tärning på lustiga nummer, inte mig emot. Den här rullningen har verkligen fått mig att inse att jag är en ny människa med nya värderingar, dock med samma mål. Hemmakvällar på en egen gård så småningom med grillning och lek i trädgården. Natta barnen och dricka öl i solnedgången. Krypa ner i soffan med familjen framför brasan en regning och blåsig höstdag, ut och bygga snögubbar en fin vinterdag. Känns verkligen som att det är hög tid att börja förverkliga dom drömmarna men jag nöjer mig inte med något halvdant. Den här gången är det varligt fram som gäller och endast det bästa och finaste som är gott nog.

Finns så mycket att skriva om nu men vet inte var sången ska börja.

Polen på fredag, ska bli nice att komma bort lite. Dricka kalla öl i det förhoppningsvis solstänkta Warzawa med vännerna. En plats är kvar på flyget och mitt erbjudande kvarstår...

Mycket att stå i veckan, fika med idioten i morgon, fixa bil och polera tänderna. Får nog bli några timmar övertid på torsdag förmiddag med. Kanske hinner hämta några lådor i gamla lägenheten med, vi får se.


Får bli mer filosofi en annan dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0